עוזר וירטואלי

אחרי שעשינו היכרות קצרה עם Bard, הגיע הזמן לצלול יותר פנימה ולהבין יותר את כלי ה-AI החדש הזה. היות ומדובר בגישה שונה ממה שאנחנו הכרנו עד כה, אני רוצה לתת מספר דגשים לגבי איך יש להשתמש ב-Bard של גוגל כדי להגיע לתוצאות מיטביות עבורכם.

נתחיל בכמה טיפים כלליים לגבי השימוש ב-Bard:

  • יש להיות כמה שיותר ספציפיים בכל הקשור לבקשות או ההנחיות שלנו. ככל שתהיו יותר ספציפיים, כך התוצאות היות מדויקות וממוקדות יותר.

  • יש להשתמש בשפה טבעית, בדיוק כמו שתכתבו או תדברו עם מישהו.

  • יש לגלות סבלנות. Bard עדיין בפיתוח, ולכן לעיתים נקבל תשובות שגויות.

כעת אני רוצה להעמיק ולהסביר איך  Bard יכול לסייע לנו בחיי היומיום, גם בעבודה וגם בחיים הפרטיים. שימו לב שכל מה שאני כותבת פה נכון גם ל-ChatGPT, המתחרה של Bard, ובכלל לכלי AI נוספים.

בכללי Bard יכול לענות על רוב השאלות ששואלים אותו, מכיוון שהוא פועל בשונה מגוגל המוכר והידוע. התשובות מבוססות על בינה מלאכותית ויכולות לשרת מטרות רבות, החל ממתן מתכונים ועד סיוע בניפוי באגים בקוד. אם נתעמק יותר ביכולות שלו:

חיפוש, איסוף וניתוח נתונים:  Bard יכול לסייע באיסוף נתונים שיכולים לשמש אותנו למגוון שימושים, אם זה לעבודה שאנחנו כותבים, מחקר שוק שאנחנו מכינים לעסק, או לטיול שאנחנו מתכננים לאיטליה.

בעוד שגוגל נוטה להגיש אוסף מבולגן של דפי אינטרנט שלפעמים קשה לחפור בהם ואולי לא כוללים את המידע שצירים, עם Bard, הכל קצר ותמציתי.  אבל בעניין זה יש לשים לב לכך שאי דיוקים עובדתיים יכולים לזחול פנימה. ולכן בשלבים אלה של ה-AI, תמיד יש לבדוק ולהצליב את המקורות ש-AI משתמש בו.

כאן יש יתרון גדול לכלי AI זה – החיבור בין Bard לבין גוגל מנוע החיפוש בהיותם כלים המקושרים זה לזה, ניתן לוודא אמיתות תכנים או להמישך בחיפפוש מידע ע"ישימוש בכפתור בשם "Google It" הנמצא בתחתית תיבת הדיאלוג עם הצ'אטבוט.

כמו כן, הוא יכול לנתח מידע בהתאם להנחיות שניתן לו. זה יכול להיות שימושי במגוון תרחישים, למשל כאשר נרצה להשוות בין נושאים או יש צורך לפשט נושאים מורכבים. דוגמה נוספת היא כאשר נרצה סקירות של מוצרים ולבדוק אילו פרטים נמצאים בסקירה אחת שאינם באחרת.

כתיבה ותמצות תכנים:  Bard יכול לסייע לכתוב תכנים כמו עבודות סמינריוניות, תכנים שיווקיים לעסק שלנו, ואפילו שירים וסיפורים. כמו כן, הצ'אטבוט יכול לסכם טקסטים לכדי כמה שוקות, כאשר אנחנו יכולים אפילו לשלוט ברמת ההבנה של הטקסט. כך אם יש לי טקסט אקדמי שכולל מונחים מקצועיים, אני יכולה לבקש שהטקסט יהיה ברמה שיובן לילד בכיתה ח'.

קריאייטיב: Bard יכול ליצור רעיונות וטקסט כמעט מכלום, אבל ככל שתכללו יותר מידע בהנחיה שלכם, כך התוצאות יהיו טובות יותר.

לימוד ותרגול: Bard מסייע בלימוד נושאים חדשים, כאשר הוא גם יכול לספק מידע רלוונטי בנושא הנלמד וגם יכול לאמן ולתרגל בחיזוק מיומנויות בתחום הנלמד.

במאמר אחר ארחיב על הדרך ש"נדבר" עם כלי AI, דוגמת Bard או ChatGPT, מה שמכונה יצירת פרומפטים. מה שכן אגיד שבמקום להשתמש במילות חיפוש עוברים להשתמש בשפה יותר טבעית שכוללת הנחיות ובקשות.