כדי להתמודד עם הכלי החדש ChatGPT וכל הבאז סביבו, מקרוסופט השיקה בפברואר 2023 את Bing AI, מנוע חיפוש חדש עם יכולות בינה מלאכותית , ובכך מיקרוסופט יצרה מערכת המשלבת בין דפדפן Edge, מנוע חיפוש וצ'אט אינטראקטיבי ויצרה חוויה מאוחדת שמספקת חיפוש טוב יותר, תשובות מלאות יותר, חוויית צ'אט ויכולת ליצור תוכן בקלות.

Bing AI מבוסס על טכנולוגיה בשם Prometheus המשלבת בין האינדוקס ותוצאות החיפוש של מנוע החיפוש עם יכולות החשיבה היצירתית של מודל הלמידה GPT של חברת OpenAI. אבל בניגוד ל-ChatGPT   שרץ על גירסה GPT 3.5 (הכוונה לכלי החינמי), Bing רץ על GPT 4, הגירסה המתקדמת יותר

Prometheus-Model

בואו נכיר קצת יותר לעומק כמה מהפונקציות של Bing AI :

צ'אט : Bing מציע צ'אטבוט אינטראקטיבי שיכול לענות על שאלות, לספק המלצות ולבצע משימות משתמש, בדומה ל- ChatGPT. לצ'אט יש 3 מודים: מוד יצירתי (More Creative) אשר מספק תשובות ארוכות ומפורטות יותר, התשובות יותר יצירתיות ומעוררות השראה ופחות אינפורמטיביות, מוד מדויק (More Precise) שמספק תשובות קצרות מבוססות חיפוש באינטרנט, ומוד מאוזן (More Balanced)  שהוא אמור להיות שילוב של שני המודים הוקדמים. Bing  הוסיף אלמנט נחמד – כל מוד נצבע בצבע אחר בצ'אטכדי להקל עלינו לראות במוד אנחנו נמצאים.

התרשים למטה ממחיש את ההבדל בין המודים השונים ואת הקשר ביניהם. מצד אחד יש לנו חיפוש נטו ומהצד השני יש את הצ'אט שהוא המוד היצריתי ויש אזור שהוא שילוב בין השניים.

search-chat-spectrum

מקור התרשימים: Building the New Bing | Search Quality Insights

עם Chat Bing AI, משתמשים יכולים בעצם לשאול שאלות, לבנות שאילתות חיפוש מורכבות ואפילו לקבל המלצות מותאמות אישית על סמך העדפותיהם, ובכך לתת מענה יותר אנושי ואישי, מאפיין שלא ניתן למצוא במנוע החיפוש המסורתי.

השילוב של צ'אט עם מנוע החיפוש המחובר לאינטרנט נותן יתרון בולט על פני  Chat GPT (הגרסה החינמית) שכן המידע שהוא מעלה מעודכן ומדויק יותר. אמנם הגרסה בתשלום של ChatGPT ממש בימים אלה מאפשר חיבור לאינטרנט, אבל יש לזכור שהכלי החינמי מבוסס על נתונים עד לסוף 2021.

יצירת תמונות: פונקציונליות חיפוש התמונות של Bing היא תכונה ייחודית המשתמשת בראייה ממוחשבת כדי להבין את תוכן התמונות ולספק תוצאות חיפוש מדויקות יותר. זה הופך אותו לכלי מצוין עבור משתמשים שצריכים למצוא תמונות עבור מצגות או פרויקטים אחרים. חשוב לציין ש-Bing לא מעלה תמונות באופן אוטומטי, אלא יש לבקש זאת באופן ספציפי בהנחיות לצ'אט.

יצירת תכנים: ה-Bing החדש יכול לייצר תוכן שיעזור לכם במגוון משימות המערבות טקסט, אם זה כתיבת מייל, יצרת פוסטים למדיות החברתיות, או כיוונים יותר פרסונליים כמו יצירת מסלול טיול חלומי בלונדון, הכנה לראיון עבודה או כתיבת ברכה לדודה האהובה.

אינטגרציה של כלים: יתרון בולט שיש ל Bing על פני כלי AI  אחרים הוא האינטגרציה שלו עם מוצרים אחרים של מיקרוסופט, כמו Office ו-Windows. זה מקל על המשתמשים לגשת ולשתף תוצאות חיפוש על פני פלטפורמות שונות.

לסיכום, היכולות החדשות של Bing  AI מציעות חוויית חיפוש, גלישה וצ'אט משודרגים, ומספקות תשובות עדכניות ויחסית מהימנות, השראה יצירתית ופתרונות מיידיים.

תמשיכו לעקוב  וגלו כיצד Bing יכולה להפוך לעוזר האישי שלך.