הכירו את bard

מכירים את השיר "בא לשכונה בחור חדש" של אלון אלוארצ'יק? אז אני רוצה להכיר לכם את Bard של גוגל, המתחרה החדש של ChatGPT. בימים אלה כונת ה-AI הולכת ומצטופפת כאשר גוגל מנסה לעלות על גל הבינה המלאכותית ולפצות על הזמן האבוד בכל הקשור לטכנולוגייה זו. Bard בדיוק כמו ChatGPT יכול להבין וליצור תגובות דמויות אדם.

עוררתי את סקרנותכם, תמשיכו לקרוא כדי ללמוד עוד על כלי ה-AI החדש הזה.

כמה מילים על Bard

בואו נתחיל בכמה עובדות יבשות אבל הכרחיות לדעתי: Bard מבוסס על מודל השפה של גוגל (LLM), LaMDA, בדומה לאופן שבו ChatGPT מבוסס על מודל הלמידה GPT. מדובר בסוג של רשתות עצביות המחקות את הארכיטקטורה הבסיסית של המוח בצורה של מחשב.

Bard הוא שונה מחיפוש הגוגל שאנחנו כל כך מכירים ואוהבים, מנוע החיפוש שעד היום מהווה ברירת מחדל עבורנו ועבור עוד מיליארדי אנשים המחפשים מידע באינטרנט.

בניגוד לאופן שבו פועל חיפוש מסורתי, Bard הוא צ'אטבוט והוא יוצר איתנו סוג של שיחה ומאפשר לנו לו לכתוב לו הנחיה מסוימת ולקבל טקסט ותמונות דמויי אדם שנוצרו על ידי בינה מלאכותית.

בואו ניגש עכשיו לתכל'ס!

 

איך משתמשים ב-Bard?

תחילת העבודה עם Bard היא פשוטה. יש להיכנס לדף הבית של Bard על ידי מעבר אל Bard.google.com וכניסה באמצעות חשבון Google שלנו. משם מקבלים גישה לשימוש ב-Bard ובממשק הבינה המלאכותית שלו. זהו, פשוט, נכון?!

קל לנווט בחלון הצ'אט של Google Bard. יש אזור טקסט שבו ניתן להזין את השאלות או ההנחיות שלך בתחתית המסך ולאחר מכן יש ללחוץ על Enter לקבלת תוצאות.

לאחר הזנת ההנחיה, Bard בעצם פותח איתנו בשיחה, בדיוק כמו שבני אדם מקיימים אינטראקציה. השיחה כולה מתנהלת במרכז חלון הצ'אט.

דבר מגניב אחד ש-Bard עושה זה שהוא מספק 3 טיוטות לתשובה שלו. בקצה העליון של הצ'אט רשום – "View other drafts" – הצ'אט בעצם משכתב את התשובה בשלוש דרכים שונות.

יש אפשרות לשנות ולערוך את ההנחיה. אפשרות זו מועילה מכיוון שככל שתמקד את השאילתה שלך, כך הצ'אטבוט מבין טוב יותר את הנדרש ממנו ומנסה להגיב לשאילתה בצורה מדויקת יותר. איך מבצעים עריכה? פשוט ע"י לחיצה על סימון העיפרון שנמצא לצד חלון הצ'ט ועריכת השאלה/בקשה. לוחצים על כפתור ה- Update והופ – Bard יתן לנו תגובה חדשה.עכשיו שימו לב לנקודה חשובה – עריכת השאלה תמחוק את התשובה הקודמת ולכן אם נרצה לשמור את התשובה, עדיף להוסיף שאלה חדשה בהמשך הצ'אט במקום לערוך את זו המקורית. 

עוד דבר מגניב בצ'אט הזה הוא שאפשר להגיב בלייק או דיסלייק כדי לספק משוב ל-Bard. ברגע שאנחנו עושים לייק או דיסלייק, אנחנו בעצם מסייעים ל-Bard לשפר את התגובות שלו.

בכל מהלך העבודה עם הצ'אט צריך לזכור שגוגל אוסף את כל הנתונים שאנחנו מזינים אל תוך הצ'אטובט, ולכן מומלץ בחום לא להזין מידע אישי או חסוי שאתם לא רוצים שיתגלגל בטעות לידי מישהו אחר. 

האם Bard שומר את השיחות?

אז התשובה הקצרה  היא "לא". זה מהווה מבחינתי חיסרון מובהק לעומת כלי בינה אחרי.  למי שיצא לו לעבוד על ChatGPT יודע שכל השיחות עם הצ'אט הזה נשמרים ל-30 יום כך שאפשר לחזור אחורה לשיחות שניהלנו בעבר ולהמשיך מאותה נקודה שעצרנו.

ב-Bard קיימת האפשרות רק לחזור לשאילתות עצמן שכתבנו, ללא התגובות של הצ'אטבוט. זאת עושים על ידי לחיצה על "Bard Activity" בצד השמאלי של הכלי.

מבחינתי זו נקודת חולשה אחת של הכלי הזה, ואני ממש מקווה שעניין זה יטופל כך שנוכל לחזור לשיחות קודמות שקיימנו עם הצ'אט.

 

האם ניתן להשתמש ב-Bard בעברית?

לדברי גוגל Bard יכול ליצור תשובות רק בשפה האנגלית. אבל ניתן לתרגם את תשובות הצ'אטבוט בגוגל טרנסלייט. אמנם אפשר לתקשר ב-ChatGPT בעברית, אבל הצ'אטבוט הזה בעצם מתרגם את המידע מאנגלית לעברית.

 

שאלת השאלות: האם ניתן לסמוך על Bard עבור המידע שאני רוצה?

אז התשובה היא לא. יש לזכור ש- Bard עדיין בשלבי ניסוי, והצ'אטבוט עדיין הרבה פעמים רחוק מלתת תשובות מהימנות. בין אם זה Bard או ChatGPT, המודלים עליהם הם בנויים לא תמיד מעודכנים במלואם, מה שמוביל לאי דיוקים עובדתיים. כמו כן, אין להם עדיין את האפשרות להבדיל בין עובדה למידע בדיוני.

 

מה לגבי השימושים  של Bard?

 Bard עדיין בפיתוח, אבל הוא למד לבצע סוגים רבים של משימות. הנה רשימה חלקית בלבד: 

  • ביצוע הנחיות והשלמת בקשות כמו כתיבת קורות חיים, עזרה בהכנה לראיון עבודה וכדומה 
  • מענה על שאלות בצורה מקיפה ואינפורמטיבית
  • תמצות ותרגום טקסטים
  • יצירת פורמטי טקסט יצירתיים שונים של תוכן טקסט, כמו שירים, קוד, תסריטים, קטעים מוזיקליים, דואר אלקטרוני, מכתבים וכו'.

 

אם יש לכם עוד שאלות בנוגע ל-Bard, קודם כל מוזמנים לרשות פה בתגובות ואני אחזור אליכם. שנית, אתם יכולים לשאול את Bard עצמו בצ'אט ודרך שלישית היא ללחץ על "FAQ" בצד שמאל ולבדוק אם יש מענה לשאלה שלכם.

לסיום, יתכן ועד שתקראו את הפוסט הזה, יעברו שבועיים. וזה זמן רב בתקופה זהו שחלים שינויים כל שבוע ולפעמים כל יום. לכן, בנוסף לכל מה שכתבתי כאן, אני מציאה לכם ללחוץ על כפתור ה-Updates מצד שמאל ולקרוא על כל מה שעודכן ב-Bard. מי יודע, אולי מה שכתבתי כאן בכלל לא יהיה רלוונטי 😉 עד כדי כך הדברים זזים כל כך מהר. אז תעדכנו אותי, כן?!