robot for article 2

בשנה האחרונה אנחנו עדים לצמיחה אדירה בתחום הבינה המלאכותית, אשר שינתה את הדרך בה אנחנו עובדים, לומדים ויוצרים בחיינו. אחד השינויים הנפוצים ביותר הם שילוב בינה מלאכותית במנועי חיפוש כדי לסייע למשתמשים בחיפוש מידע, מענה על שאלות וקבלת המלצות מותאמות אישית. בחזית הטכנולוגית הזו נמצאים שלושה כלי AI בולטים: ChatGPT, Bing ו-Google Bard. כל אחד מהכלים הללו מציע תכונות ויכולות מובחנות, הנותנים מענה לצרכים המגוונים של המשתמשים.

ChatGPT

 ChatGPT, שפותח על ידי OpenAI, הוא מודל שפת AI המבוסס על ארכיטקטורות GPT-3.5 ו-GPT 4, הכוללות שכבות של רשתות עצביות מלאכותיות. הוא אחד מכלי ה-AI הפופולריים ביותר, עם יותר מ-100 מיליון משתמשים ברחבי העולם.  הוא זוכה לפופולריות האדירה הזו בעיקר בשל ההשתתפות שלו בשיחות עם משתמשים, התייחסות לבקשות והנחיות שלהם ומתן מידע על מגוון רחב של נושאים.כלי AI זה שימושי במיוחד במשימות הדורשות עיבוד שפה טבעית, אם זה שירות לקוחות, תמיכה טכנית או סיוע אישי.

עם זאת, ל-ChatGPT יש מגבלות מסוימות. למרות שהוא יכול לספק מידע על מגוון רחב של נושאים, ייתכן שהתגובות שלו לא תמיד יהיו מדויקות כמו אלה שנוצרו על ידי מנוע חיפוש כמו גוגל. בנוסף לכך, כאשר משתמשים מבקשים מענה על שאלות או הנחיות הדורשים מידע עדכני, ChatGPT בגרסה החינמית GPT-3.5 עשוי להיתקל באתגרים שכן התגובות שלו נגזרות מנתונים קיימים עד לסוף 2021 ולא מתוצאות חיפוש בזמן אמת.

בימים אלה יצאה גרסה בתשלום  GPT-4 המחוברת לאינטרנט, כך ששימוש בגירסה זו מתגברת על המגבלות שפורטו לעיל. עם זאת, גירסה זו מוגבלת ל-25 תגובות כל 3 שעות.

Bing

Bing, שפותח על ידי מיקרוסופט, הוא מנוע חיפוש משולב עם אלגוריתמים של למידת מכונה, מודלים סטטיסטיים והיוריסטיקות כדי לספק תוצאות חיפוש רלוונטיות למשתמשים. הצ'אט של Bing מבוסס אף הוא על GPT-4 והשימוש בו הוא חינמי לגמרי.  הצ'אטבוט מסוגל לענות על שאלות, לספק המלצות ולבצע משימות משתמש. הוא מצטיין במשימות פשוטות יותר כמו קביעת תזכורות וקביעת פגישות, אבל יכולות השיחה שלו אינן מתוחכמות, בהשוואה לתוצאות שמייצר ChatGPT.

מאפיין מסקרן אחד של Bing הוא פונקציונליות חיפוש התמונות שלו, שמשתמשת בראייה ממוחשבת כדי להבין את תוכן התמונה ולספק תוצאות חיפוש מדויקות יותר. זה הופך את Bing לאופציה מצוינת עבור משתמשים המחפשים תמונות למצגות או פרויקטים אחרים.

כמו כן, ניתן לספק תיאור של מה שרוצים לראות בתמונה, והצ'אטבוט מייצר 4 תמונות שונות התואמות את התיאור.
יתרון נוסף של Bing זה שהוא משתלב בצורה חלקה עם מוצרי מיקרוסופט שונים, כגון Office ו-Windows, ומפשט את תהליך הגישה והשיתוף של תוצאות חיפוש על פני פלטפורמות שונות.

חסרון אחד שיש ל-Bing זה שהשימוש בצ'אט שלו מוגבל כך שהוא יכול לספק עד 20 תגובות בשיחה אחת. 

Google Bard

Google Bard, שפותח על ידי גוגל, מבוסס על מודל למידה LaMDA. למרות שהוא עדיין נמצא בשלב בטא, הארכיטקטורה הבסיסית של Google Bard משלבת רשתות עצביות, מודלים סטטיסטיים ואלגוריתמים גנרטיביים. מאפיין יוצא דופן אחד של Google Bard הוא הממשק הידידותי למשתמש שלה, אשר נגיש דרך פלטפורמה מבוססת אינטרנט, המאפשר שימוש מיידי.

התשובות ש-Bard מספק מאוד מהירות, יותר מהר מאשר Bing, אם כי עדיין הן לא תמיד מדויקות.

ChatGPT vs Bing vs Google Bard

אחרי הצגה קצרה של שלושת הכלים האלה ברצוני להתייחס לבחירת כלי הבינה המלאכותית המתאים ביותר בהתאם למשימה או היעד הספציפי שעל הפרק:

סוג המשימה – כל כלי בינה מלאכותית מפגין מומחיות בתחום ספציפי. ChatGPT מתאים במיוחד למשימות הדורשות שימוש בטקסט,  משום שהוא טוב ביצירת טקסטים אם זה כתיבת סיפורים, מיילים, פוסטים או מאמרים לבלוג.  Bing לעומת זאת משמש כמנוע חיפוש משודרג שמבין את הכוונה מאחורי שאלת המשתמש ומתמקד ביצירת טקסט שעונה על שאלות אלה בצורה טבעית ודיבורית.  Bard הוא וורסטילי ומשלב בין השניים – הוא משתמש בשפה טבעית בשילוב עם מתן תוצאות חיפוש מהאינטרנט.

דיוק ורלוונטיות של תוצאות – עבור משימות הדורשות מידע עובדתי או מומחיות טכנית, כגון מחקר או בדיקת עובדות, Bing עשוי להיות הבחירה האופטימלית. השימוש באלגוריתמים מתקדמים של AI מבטיח תוצאות חיפוש מדויקות ורלוונטיות. מצד שני, ייתכן ש-ChatGPT לא תמיד מציע את המידע המדויק ביותר, מכיוון שהתגובות שלו מסתמכות על נתונים קיימים ולא על מידע בזמן אמת. יש לציין שקיימת גרסה בתשלום של ChatGPT אשר מחובר לאינטרנט ולכן גרסה זו הרבה יותר מהימנה מבחינת דיוק ורלוונטיות התוצאות שהיא מביאה.

קלות שימוש – קחו בחשבון שקלות השימוש נכונה עבור כל כלי בינה מלאכותית. ניתן לגשת ל-ChatGPT ול-Google Bard דרך ממשקים מבוססי אינטרנט ידידותיים למשתמש, הדורשים מומחיות טכנית מינימלית. Bing, בהיותו מנוע חיפוש, ניתן לגשת בקלות דרך דפדפן אינטרנט או אפליקציה לנייד, מה שהופך אותו לנגיש למשתמשים שפחות מכירים את טכנולוגיית AI

חווית משתמש – לפי דעתי חווית המשתמש שמציע כל כלי בינה מלאכותית הוא אישי ולכן כדאי להתנסות קצת בכל כלי וכלי, ולאחר מכן לשאול את עצמכם: האם הממשק מפגין ידידותיות כלפי השימושים שלי? האם ישנן תכונות נוספות או אינטגרציות שיכולות להיות יתרון עבור המשימות שאני בדרך כלל מבצעת? לדוגמה, ChatGPT יכול Bing משתלב בצורה חלקה עם Microsoft Office., בעוד ש-Bard מתאים למי שמשתמש הרבה בכלי גוגל.

רמת התחכום של יכולות הכלי: ChatGPT בולט כאחד מכלי הבינה המלאכותית המתוחכמים ביותר, המתגאה ביכולות מתקדמות של עיבוד שפה טבעית. הוא יכול לקיים שיחות עם משתמשים ולייצר תוכן משלו כדי לקדם את הדיאלוג. אמנם ייתכן שתכונת הצ'אטבוט של Bing אינה תואמת את רמת התחכום של ChatGPT, אך היא עדיין יכולה להגיב לשאילתות ולבצע משימות בסיסיות. Google Bard, על אף שהוא טוב ביצירת טקסט יצירתי, עשוי שלא להיות בעל אותה רמת תחכום כמו ChatGPT עבור משימות הדורשות יכולות AI מתקדמות.

לסיכום, הבחירה בכלי הבינה המלאכותית המתאים ביותר נשענת בסופו של דבר על הדרישות הספציפיות שלכם. אם אתם מחפשים יצירת טקסט אינטראקטיבי ויצירתי, ChatGPT עשוי להיות אידיאלי. מצד שני, אם המטרה שלך היא לחפש במהירות מידע מהאינטרנט, Bing או Bard עשויים להתאים יותר. ככל שתכירו טוב יותר כלים אלה, תוכו להעריך את החוזקות, המגבלות והביצועים שלהם בעולם האמיתי, כך תוכלו לענות טוב יותר על שאלה זו עבור עצמכם.